Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)

Wyróżnij się albo zgiń. Nieważne, czy reprezentujesz wielką sieć gabinetów stomatologicznych, czy jesteś małym, jednostanowiskowym lokalnym gabinetem – musisz się wyróżniać i mieć rozpoznawalny znak. Jak osiągnąć ten cel?

Logo gabinetu stomatologicznego jest symbolem, skrótem myślowym. Dobre logo ma być narzędziem pracującym na Twoją korzyść.

Gabinet stomatologiczny: dlaczego wybór loga jest taki ważny?

Zanim zlecisz lub zabierzesz się osobiście za jego projektowanie, odpowiedz sobie na pytanie: gdzie chcesz, aby pojawiało się logo? Na jakich nośnikach? W jakim celu będziesz je używał?

Do wyboru masz:
stronę internetową
wizytówki
ulotki
papier firmowy
koperty
zdjęcie profilowe w social media
naklejki
szyld
szyby
meble
gadżety reklamowe np. długopisy, notesy
samochód
ubrania personelu
zdjęcia prac np. przed i po,  itd.

Gabinet stomatologiczny: jakie cechy musi mieć dobre logo?

Logo obejmuje zarówno tekstowy zapis nazwy tzw. logotyp, jak i sygnet, czyli dodatkowy znak graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z daną marką, firmą lub organizacją. Logotyp to tylko typograficzna, tekstowa część logo. Potocznie sygnet bywa często również określany jako logo.

Jakie są cechy dobrego logo gabinetu stomatologicznego?
prostota
ponadczasowość
uniwersalność
dopasowanie
łatwość zapadania w pamięć
minimalizm

Gabinet stomatologiczny: w jaki sposób wyróżnić logo?

Gdy Tworzysz logo warto odłożyć emocje na bok. Logo ma podobać się przede wszystkim Twoim pacjentom. Nade wszystko należy pamiętać, że zadaniem logo nie jest sprzedaż, tylko identyfikacja marki.

Na początku procesu tworzenia logo warto przyjrzeć się innym gabinetom, czyli tzw. konkurencji.

Zbierz w jednym miejscu znaki wykorzystywane przez największych rywali i spróbuj wyciągnąć wnioski. Zastanów się, jak chcesz się odróżnić? Jakie kolory chciałbyś użyć? Jeśli Twoja konkurencja używa dużo koloru zielonego, unikaj go. Jeśli wszystkie gabinety w okolicy mają „ząb” w logo, stwórz coś innego.

Moda, sklepy z kosmetykami, salony beauty, spa są świetną inspiracją do znalezienia dobrego rozwiązania. Oczywiście nie mam tu na myśli kopiowania cudzych pomysłów. Chodzi o znalezienie pomysłu i użycia pewnych elementów.

Logo gabinetu stomatologicznego, to z reguły prosty symbol i krótki napis, więc jego stworzenie wydaje się być łatwym zadaniem. Niestety praca nad tym elementem jest bardzo wymagająca, ze względu na ograniczoną formę. Osobie projektującej przydadzą się wysokie umiejętności techniczne, artystyczne, znajomość marketingu, psychologii, a nawet prawa, dlatego najlepiej gdy robi to profesjonalista.

Gabinet stomatologiczny: komu zlecić wykonanie loga?

Najprostszym i najszybszym rozwiązaniem będzie zlecenie projektu. Na rynku działa bardzo wielu zdolnych twórców. Na pewno znajdziesz osobę lub zespół, odpowiadający Twoim wymaganiom i możliwościom finansowym.

Przekażę Ci kilka wskazówek, gdzie znaleźć dobrego projektanta bez rozbijania banku. Gdzie możesz poszukać?

Serwis Fiverr.com – wybierz kogoś z wieloma pozytywnymi opiniami. Dobrą strategią jest zlecanie projektu kilku osobom jednocześnie.

Studenci grafiki – możesz bezpośrednio zwrócić się do uczelni, że szukasz kogoś do projektu i rozpisujesz konkurs lub znaleźć grupę studentów na Facebook’u.

Instagram – wpisz hashtag: logodesigner, logotype, projektloga, grafikkomputerowy

Grupy grafików na Facebook

Gabinet stomatologiczny: jakich błędów unikać przy projektowaniu loga?

Sprawdź jak logo prezentuje się na zdjęciach, czy jest czytelne.

Brak sygnetu, czyli symbolu. Wykorzystywany jest on często zamiast pełnego logo, zwłaszcza wtedy, gdy brakuje miejsca na pokazanie całego znaku. Musisz pamiętać o tym, że zdjęcie na profilu na Facebook oraz Instagram ma określone wymiary. Logo musi zmieścić się w tych wymiarach. Gdy logo jest zbyt długie to zmniejszając je do rozmiarów zdjęcia profilowego stanie się mało czytelne.

Używanie generatorów loga  – daje mało oryginalne rezultaty.

Zawsze zamawiaj wszystkie formaty graficzne loga – ich brak spowoduje dodatkowe koszty i ograniczenia w użyciu.

Brak zamówienia wizualizacji. Zobacz jak będzie się prezentować Twoje logo na różnych nośnikach.

Brak zamówienia kompleksowego projektu: logo, wizytówki, papier firmowy, naklejki. Kompleksowo oznacza taniej, szybciej i w jednym stylu.

Odróżnij się! Codziennie powstają tysiące różnych marek na świecie, a większość z nich ma swoje logo. W Polsce jest kilka tysięcy gabinetów. Prawda jest taka, że praktycznie nie masz szans stworzyć projekt, którego podobna wersja nie istniałaby już gdzieś w jakimś zakątku świata. Nie szkodzi.

Skup się na stomatologii oraz potencjalnych pacjentach. To w ich świadomości chcesz się zapisać. To oni chcą leczyć zęby u najlepszego w ich oczach dentysty. Dla nich musisz być  jedyny w swoim rodzaju., wyróżniać się, a czasami wręcz zaskakiwać.